dimarts, 19 d’abril del 2011

Recuperen la mítica marca catalana de motociclisme Ossa

Aquesta és la segona notícia que ha sortit del rodatge que varem fer el David Ferrús i jo, sobre la marca Ossa i el seu retorn al Campionat del món d'X-Trial.




Els seguidors del motociclisme de tota la vida segur que recorden la marca catalana Ossa. Aquesta temporada ha tornat a córrer gràcies a la iniciativa d'un emprenedor i un corredor que ja competeix al Campionat Mundial de Trial.
JOAN GURT, director general d'Ossa
"És un tema que ve de molt lluny, amb la idea de recuperar una marca llegendària, d'aquí nostra."
El 29 de desembre de 2006 Joan Gurt va decidir comprar la marca Ossa. Va fer un pla estratègic, va crear Ossa Moda i Ossa Motor."
"En el pla estratègic ja estava definit que nosaltres presentàvem la moto a Milà el 2009, el 2010 l'entravem a produir i el 1 de gener de 2011 començàvem el campionat del món de trial. Clar nosaltres portem un any, tot el 2010 preparant això. Comprant tota l'estructura de l'equip camions, furgonetes, tots els estris que fan falta per tirar endavant tot aquest tema. Composant l'equip, vam començar amb en Marc Colomer, a partir d'en Marc Colomer vam fitxar en Jeroni Fajardo. A partir d'en Jeroni Fajardo vam fitxar en Dani Oliveres i tota la gent que composa l'equip de trial."
Un equip de trial que no va ser senzill de crear, ja que el pilot Jeroni Fajardo tenia contracte amb Beta i quatre mesos abans ja se sabia la seva incorporació a Ossa.
JERONI FAJARDO, pilot trial d'Ossa
"Jo havia de complir contracte fins el 31 de desembre i bé es produeixen situacions desagradables sempre en aquests moments. Al final de tot l'equip Beta ja descontent amb ganes de que s'acabés l'any, per ells també incorporar el nou pilot i jo que marxes."
Malgrat el poc temps de preparació del pilot de la Selva, els resultats han estat positius. Tot gràcies a una moto creada al cent per cent per l'enginyer de la marca.
JOSEP SERRA "XIU", cap d'enginyers d'Ossa
"Creiem que podem estar a davant perquè tenim avantatge en quan a pes i encara podem treballar molt en quan a pes i amb quan ajustar més la moto al gust del pilot." Dos podis i un quart lloc a la general del Mundial indoor. Ara només falta per veure la resposta de la moto en la disciplina a l'aire lliure.